iMars T240 guminyomás ellenörző rendszer
Digitális LCD kijelző
A monitor valós idejű nyomást és hőmérsékletet jelenít meg, bárhol stabilan elhelyezhető, és könnyedén leolvashatja az adatokat.
Töltési lehetőség
Két féle töltést választhatunk a napelemes és az usb, mind a kettő működik, mi maradtunk egyelőre a napelemnél
Nagyon megörültem, mikor megkaptam ezt a kis kütyüt (iMars T240 guminyomás ellenörző rendszert), hogy tesztelhetem.
Bár nekem gyárilag már benne van az autóban, de szerencsére sógoromnak nincs, így tökéletes tesztalany lesz belőle. Nem beszélve arról, hogy még akár szakmailag is jó helyre megy, hiszen gumisként ki más tudna igazán véleményt alkotni a tesztelés során, mint ő!
Előszó avagy Intro
Guminyomás ellenőrző rendszer, azaz TPMS. Hogy miért van rá szükség, vagy kell-e ez nekünk? Nah itt megoszlanak a vélemények, de a kérdés az, mire is számíthatunk, ha nekünk van az autóban!
Miért fontos a megfelelő nyomás a kerekekben?
A válasz mondhatni igen egyszerű a szabályozás gazdasági és biztonsági meghatározások alapján történt. Azt mindenki tudja, hogy, ha nem megfelelő a gumiabroncs-nyomás az bizony elég erőteljesen csökkenti a gumink élettartamát és növeli a gépjárművünk fogyasztását, de ami ettől is fontosabb az a közlekedés biztonsága (megváltozik a fékút, a jármű mozgása, stb.) Ha pedig visszaemlékezünk, hogy mit is tanítottak nekünk a kresszen az izzók ellenőrzésén kívül, akkor eszünkbe fog jutni a kerekek nyomásának ellenőrzése, amit valljunk be nem igazán szoktunk ellenőrizni.
Egy kis nyers részlet, mi történt az évek során
Az abroncsnyomásnak a jármű biztonságára és hatékonyságára gyakorolt hatása miatt, a gumiabroncsnyomás-felügyeletet (TPM) az európai piacon az 1980-as évek luxusajánlatait választotta. Néhányan azt állítják, hogy a hatékonyság-növekedés elhanyagolható.
- Az első autók, amik ilyen guminyomás ellenőrző rendszert kaptak az a Porsche 959 volt a PSK által kifejlesztett üreges kerékrendszerrel.
- Majd ezt követte 96-ban a Renault Scenic-je, aki már a Michelin PAX rendszert használta.
- 99-ben azonban a PSA Peugeot Citroën úgy gondolta, hogy a TPM-t a Peugeot 607 szabványnak tekintik.
- A 2000-es évben a Renault elindította a Laguna II-t, amelyet TPM-mel kellett már felszerelniük.
- Az USA-ban jól ismert General Motors mutatta be a TPM-et nem is lkehetne máson, mint a Corvette 1991-es modellével, Goodyear gumiabroncsokkal együtt. A rendszer keréktárcsa-érzékelőket és vezetősín-kijelzőt is mutat, amelyek bármely keréknél gumiabroncsnyomást is jeleztek
Előző
Következő
Megveszem
A Technika (De hogyan is működik, a TPMS?)
Kétféle rendszert alkalmaznak a gyártók:
- Az indirekt rendszeraz adatokat az ABS szenzorból A gumik belsejében nincsenek szenzorok. A rendszer csak akkor működik, ha mozgásban van az autónkmenet közben működik, alacsony nyomás vagy defekt esetén figyelmeztet.
- A másik, azaz a direkt rendszernélmár a jól ismert gumi belsejében elhelyezett, vezeték nélküli, elemes szenzorok mérik a nyomást. A szenzorok jellemzően a szelepbe vannak beépítve, élettartalmuk igen változó.
Utóbbi lett végül az, ami elterjedt és az eddigi extraként rendelhető funkció helyett ma már minden autóban szériatartozékként van jelen, mint biztonsági rendszer.
Nézzük a fajtáit
- A „clamp in”, ez anyával felszerelt, rögzített szenzorokat jelent, ahol egy tömítő gyűrű biztosítja a keréktárcsa tömítettségét, az anya pedig az összeszorító erőért felelős. A szelep és a szenzor az esetek többségében egyben van, így a szelep meghibásoddása esetén megfelelő célszerszám és javítókészlet nélkül az egészet együtt kell cserélnünk.
- „snap in”a bepattintható szenzorok. Itt a szelep és a szenzor rögzítése nem anyával történik, itt egy fogó segítségével tudjuk azt rögzíteni, a szelepet a keréktárcsában kialakított furatba helyezni. A szelep és a szenzor csavarkötéssel illeszkedik egymáshoz, ezért sérülés esetén nem kell az egészet kidobnunk, cserélnünk, hanem egyszerűen csak lecsavarjuk a szelepet a szenzorról, majd kicseréljük azt. Az egész kütyü belsejében maga a nyomásérzékelő, a jelátalakító és –sugárzó, valamint egy elem található, amelynek élettartama a gyártók szerint 4-10 év. (hallkan jegyzem meg, hamarabb tönkre megy a szenzor, mint az elem)
Előző
Következő
Akkor végre a készülékről mit is tud
iMars T240 guminyomás ellenörző esetében két féle töltést választhatunk a napelemes és az usb, mind a kettő működik, mi maradtunk egyelőre a napelemnél, 3 hete azzal működik az egység. 6 riasztási módot tud, gyors szivárgásriasztás, lassú szivárgásriasztás, magas nyomású riasztás, magas hőmérsékletű riasztás, érzékelőhiba-riasztás és érzékelő akkumulátor-alacsony riasztás, biztosítják a biztonságos vezetést. [ Bármelyik gomb megnyomásával megszűnik a riasztás ]
[DIGITÁLIS LCD KIJELZŐ]: a monitor valós idejű nyomást és hőmérsékletet jelenít meg, bárhol stabilan elhelyezhető, és könnyedén leolvashatja az adatokat.
[KÖNNYEN KEZELHETŐ]: 4 vezeték nélküli külső érzékelő, egyszerű telepítés és valós idejű jel vétele. A nyomás és hőmérséklet adatok kapcsolhatók (alapértelmezett 0-3,5 Bar / 22-87 Psi), nyomás mértékegysége: PSI/Bar és hőmérséklet mértékegysége: C/F választható.
[SZÉLESKÖRBEN HASZNÁLT]: A TPMS alkalmas 6,0 bar alatti gumiabroncs-nyomás tartományra, mint például szedánok, SUV, MPV stb. (Mi csak személyautón teszteltük, a gyártó szerint, ahogy látjátok 6,0 bar alatt alkalmas másra is)
Csomag tartalma:
1 X | iMars T240 guminyomás ellenörző |
4 X | Külső érzékelő |
4 X | Szerelő anya |
1 X | Csavarkulcs |
1 X | Angol felhasználói kézikönyv |
Design és első benyomások
Ez egy elég érdekes kérdés, maga a design itt nem is hiszem, hogy számít, hanem a funkció a lényeg. De egy dolog mellett azért nem tudok elmenni, hogy a dobozban nagyon rosszul van elrendezve a termék. Kibontás előtt már tapasztaltam, hogy a termék csörög, mozog benne minden kis alkatrész. (csavarok, anyák, kulcs). Alul elfért volna az erre a célra kialakított helyen. Bár a kijelzőn és a napelemen van fólia, de a mozgó alkatrészek például a kulcs, akár még meg is tudta volna karcolni az iMars T240 guminyomás ellenörző rendszert.
Tesztüzem
Ez egy elég érdekes kezdés volt az iMars T240 TPMS és köztem! Naívként, én megnéztem kivételesen a használati utasítást (bevallom semminél nem nézem meg, de itt adtam egy esélyt neki), sajnos kár volt, nem volt egyértelmű a leírás, főleg a műanyag kis védő levétele. Nah de a tesztalanyunk egy Opel Zafira A volt, miután eltávolítottuk a műanyagokat, elkezdődhetett a felszerelés. Dísztárcsa lappatint, szelepsapka leszed. Majd felcsavarozzuk az anyát a szelepre, ez lesz amit majd a kapott kulcs segítségével a végén rá kell húznunk a szenzorra és ez akadályozza meg, hogy lelopják azt. Szóval vigyázzatok rá, mert ha elhagyjátok jöhet a szelepsapka fűrészelése. Mind a négy kerék esetében elvégeztük, majd iMars T240 TPMS szelepsapkát felrak, aztán jöhetett a központi egység párosítása a szelepekkel. Ezt a kocsiba beülve akartuk először elvégezni, de nem mindegyik szelepet sikerült felismernie először, ezért inkább fogtuk és odavittük az egységet a szelephez közel, hogy hátha úgy felismeri, hosszas nyomkodás után ez sikerült is.
Az LCD kijelzőn mutatja a kerékben lévő levegő hőmérsékletét, a nyomást, az akku állapotot és a hibajelzéseket is. Az első kettő mértékegységét még változtatni is tudjuk, ha szeretnénk. De térjnük vissza a párosítás utánra, amikor ezzel megvagytok be tudjátok állítani az előbb említett mértékegységeket és a riasztási rátákat is, minimumot és maximumot is egyaránt
Egy heti használat után volt szerencsénk megtapasztalni a hibajelzést is, a két hátsó kerékben a nyomás csökkent és a készülék elkezdett iszonyatosan sípolni, ezt bármely gomb kikapcsolásával ki tudjátok kapcsolni.
Akarok egy ilyet!
Értékelés
4.8/5
Összeségében meg vagyok elégedve a készülékkel, bátran merem ajánlani, ezt főleg az is megerősíti, hogy az említett tesztalany sógorom autója volt, aki gumis lévén biztosan eldobta volna a terméket, ha használhatatlan!
A terméket ezen a linken tudod megvenni